Reklamasjon

Du kan reklamere på korttransaksjoner.

Send inn reklamasjon på kort

Flyr er konkurs: Dersom du har kjøpt en reise med Flyr og betalt med debetkort eller kredittkort, så har du mulighet til å opprette en reklamasjon.

  • Kjøp foretatt direkte hos Flyr: Dersom du kun har kjøpt en flyreise direkte hos Flyr, så kan du opprette en reklamasjon nå. I reklamasjonen må du opplyse om at det kun er kjøpt en flyreise direkte hos Flyr.
  • Kjøp foretatt via reisebyrå eller reiseagent: Dersom du har kjøpt en flyreise med Flyr via et reisebyrå/reiseagent, så er det reisebyrået/reiseagenten som skal sørge for en annen flyreise eller refundert kjøpet. Da må du først forsøke å komme til enighet med reisebyrået/reiseagenten.
    • Dersom du ikke kommer til enighet med reisebyrået/reiseagenten, så kan du opprette en reklamasjon. I reklamasjonen bør du opplyse at du har forsøkt å komme til enighet med reisebyrå/reiseagent. Legg gjerne ved evt. e-poster eller annen kommunikasjon du har hatt med reisebyrået/reiseagenten.
  • I reklamasjonen må du også opplyse om følgende: Beskrivelse av reisen som er kjøpt. F.eks. antall flybilletter, destinasjon til og fra, dato for ut- og hjemreise, bookingnummer, bookingbekreftelse etc.
  • Tidsfrist: Reklamasjonen skal senest opprettes 113 dager etter den dato reisen skulle finne sted.

 

Send inn din reklamasjon her

Reklamasjon

Du kan reklamere på korttransaksjoner fra fysiske butikker, minibanker eller nettbutikker. Årsaken til reklamasjon kan f.eks. være at varen ikke er levert, at varen ikke er som beskrevet eller at noen har misbrukt kortet ditt.

Før du begynner

Før du begynner å registrere en reklamasjon, kan det være en god idé å gjøre nødvendige forberedelser og sørge for at du har de relevante opplysningene.

For noen reklamasjonssaker må du først forsøke å løse problemet selv, ved å kontakte brukerstedet der kortet er brukt. Hvis du ikke kommer frem til en løsning så kan du opprette en reklamasjon. Det er en fordel, og noen ganger et krav, at du kan dokumentere at du har kontaktet brukerstedet.

Noen ganger kreves det at du har kopi av f.eks. kvitteringer. Ytterligere dokumentasjon kan styrke din reklamasjon, men er ikke alltid nødvendig.

Send inn din reklamasjon her